Den appbaserade transporttjänsten Bolt har börjat erbjuda matleveranser innanför tullarna i Stockholm under namnet Bolt Food. Allt som behövs för att få maten hem till sin dörr är en app.
Startup
Anna Bastling och Therese Norman driver nystartade företaget Happiears, som säljer produkter som kan skydda dig och dina barn mot mikrovågsstrålning i vardagen.
Arktis smälter, Australien brinner och aldrig förr har det varit så varmt i Sverige under januari som nu. Anders Ankarlid från A Good Company berättar vad vi måste göra för att rädda oss från oss själva.
"Eat Sleep Startup Repeat" ska hjälpa fler att starta, driva och få bolag att växa. Tillsammans med Liber Management släpps nu boken av entreprenörerna Caroline Lidman och Aleksandar Goga.
Startupfabriken Antler visar upp 15 nya startups efter deras andra Stockholmsrunda. Nya propellrar, revolutionerande betalningsmetoder, modern co-living, och klänningar av nanomaterial är några av de banbrytande affärsidéerna.
Maria Paulsson Rönnbäck och Jemina Pomoell är duon bakom nya modebolaget Astrid Wild. De vill revolutionera outdoorindustrin med stilrena och funktionella outdoorkläder för kvinnor.
Tio år efter att Jenny Rontu, Suvi Uski och Minttu Salminen lärde känna varandra på universitetet kommer nu de trions digitala tjänst för juridisk rådgivning och psykologiskt stöd äntligen till Sverige.
Vi har träffat den appbaserade taxitjänsten Bolts Sverigechef som berättar om sina kaxiga framtidsplaner och lanseringen i Göteborg.
Sängkläder från HIT THE HAY tillverkas av Lyocell, ett miljövänligt tyg som är 100% biologiskt och nedbrytbart. Tyget ska även vara allergivänligt och kännas mjuk mot huden. Vi har testat och sammanfattar i en produktrecension.
Det började med svårigheter att boka en tvättid. Nu har Gigja Gudjonsdottirs idé förvandlats till verklighet genom en digital tvättservice som hämtar och levererar tvätten direkt till dörren. Vi har träffat teamet bakom Laundrop för att höra mer.
Spel, kultur och turism. Det är grunden för Malmöbaserade StoryTourist. Nu lanserar de sitt andra äventyr – en vandring genom Köpenhamn i H.C. Andersen och den lilla sjöjungfruns fotspår.
Please the Swede heter underklädesvarumärket som ska få fler män att bära traditionella boxershorts. Sköna, snygga och som även ger "bättre simmare" - kan det bli bättre?