Sedan 1954 har modeföretaget Cellbes mål varit att klä kvinnor i snygga och bekväma kläder till vardag och fest. Idag är Cellbes ett av Sveriges största e-handelsföretag inom mode, med ursprung från postorderverksamhet. 2020 omsatte företaget cirka 620 miljoner.
– Vår drivkraft är att erbjuda ”favoriten i garderoben”, oavsett tillfälle, förklarar Charlotte Nordén, vd på Cellbes.
Företaget hade under många år en egenutvecklad plattform men har nu valt att istället jobba med en annan lösning. Bland annat ville man få en snabbare utvecklingstakt och undvika sårbarheterna med att ha en egenutvecklad plattform.
– När vi beslutat att inte jobba med en egenutvecklad plattform gjorde vi en grundlig analys och utvärdering av ett antal leverantörer. Det finns många riktigt bra men vårt val föll på Jetshop av ett flertal anledningar. Bland annat ser vi Jetshop som ett innovativt och framåtriktat bolag, ett bolag som inte bara ser tekniken utan också lägger stort fokus på kundernas affär.
Samarbetspartner med vision och potential
För Charlotte Nordén var det även viktigt att Cellbes fick en samarbetspartner som förstår företagets vision och potential. Cellbes som är en av Jetshops största kunder är mycket nöjda med samarbetet. Enligt Martin Larsson på Jetshop som har varit projektledare för arbetet menar att det roligaste med projektet är Cellbes intresse att fortsätta utveckla lösningen.
– Cellbes håller både oss på Jetshop och sin egen organisation sysselsatta med nya krav och önskemål. De utmanar sina gamla sanningar och vill testa nya saker baserat på data. Alla krav från Cellbes innebär att vi behöver utvärdera nya samt befintliga lösningar och optimera dem så att vi tillsammans kan ge besökare en enklare och bättre upplevelse, berättar han.