fbpx

Sveriges Radio P3 lyfter ett oslagbart utbud med ny varumärkeskampanj

I veckan började P3:s varumärkeskampanj synas över Sverige. Under hösten uppmärksammar kanalen ett mångsidigt och unikt utbud. Där nya som gamla lyssnare välkomnas in till att testa något nytt. Den rikstäckande kampanjen blir en uppföljning på fjolårets omtalade nylansering.

P3 grundar sig i populärkultur, samhällsjournalistik, ny musik och humor. Här hittar man Sveriges största poddar och marknadsledande nya format med programledare som står för ett påläst, framåtlutat och underhållande sällskap. Det ligger i kanalens uppdrag att ständigt programutveckla, testa nya tillvägagångssätt och lyfta aktuella frågor för att möta sin samtid på bästa sätt.

– Sedan nylanseringen har lyssnarna verkligen hittat till ett samlat P3 som står för ett kunnigt utbud. Kampanjen visar att kanalen är ett gemensamt rum där musiken med musikjournalistiken är en bärande del jämte det varma sällskapet där skratt och den något mer seriösa tonen vävs ihop till ett P3, säger Simon Gooch, tf Kanalansvarig på P3.

I höstens varumärkeskampanj bjuds nya som gamla lyssnare in till ett utbud utöver det vanliga.

Kanalen vill visa hela landet att högkvalitativ lyssning om många olika ämnen är tillgängligt alla dagar i veckan och alla tider på dygnet.

– P3 har över lång tid och många gånger varit banbrytande med sitt innehåll. När vi står upp för underhållande kunskapsspridning och lyfter nya talanger så hoppas jag att fler känner sig trygga med att våga sig på startknappen, säger Nor Toma, Kommunikationspartner på P3.

En skön stämning om uppmuntrar lyssnarna att våga ta steget utanför sin trygghetszon

Sveriges Radio P3 presenterar en kampanj som hyllar glädjen i att hitta till något nytt att lyssna på i kanalens utbud. Med synligheten vill man skapa en skön stämning som uppmuntrar lyssnarna att våga ta steget utanför sin trygghetszon och tänja på gränserna för sina popkulturella referensramar.

Sveriges Radios kommunikationsavdelning och inhousebyrå har arbetat fram årets uppföljning tillsammans med kreatörer på Hey, it’s Enrico Palazzo! som nyligen kammade hem två Grammis för musikvideos åt artisterna Sébastien Tellier och Salvatore Ganacci.

Fotografen Albin Sjödin som samarbetat med internationella skivbolag och artister som Avicii har filmat årets reklamfilm på 16-millimetersfilm. P3-artisten Hannes står för den drömmiga låten Snooze / Find Something New.

Nya P3 bygger inte på någon särskild ålder.

Det som förenar kanalen med lyssnarna är intresset för populärkultur, musik och omvärld, liksom glädjen i att vilja utvecklas. P3 är unikt i sitt slag och växer ständigt tillsammans med publiken. Kanalen har gjort en resa för att hitta balansen mellan underhållning och en något mer seriös ton vilket bidragit till en positiv utveckling.

Medieköp inkluderar en rikstäckande synlighet via flertalet olika marknadskanaler såsom SVT, TV4, Schibsted, Instagram, Youtube, Facebook och Tiktok. Kampanjen inleds 11 oktober 2021 och pågår fram till 11 november 2021.

Välkommen till ett magasin för dig mitt i livet.

Moderna Livet är en plats fullt med drömmar och ambition. Man vill komma framåt med fart. Samtidigt vill man bevara sin hälsa, ha en fungerande vardag, och ha goda relationer.

Vi hjälper dig att hälla strössel på livet med inspiration och experthjälp från personer och företag.

Har du ett företag? Vi hjälper er att berätta er story i ett modernt sammanhang.

Klicka här för mer information.

Relaterade artiklar
Psykolog i Göteborg ger tips till arbetsgivare vid sjukskrivning