Vi har träffat entreprenören och e-handelsexperten Björn Påhlman Spenger för att prata e-handel, influencers och hur man lyckas som entreprenör inom konsumentindustrin.
Profiler
Vi träffar techprofilen, styrelseproffset och ängelinvesteraren Tuva Palm för ett samtal om året som varit, vad hon hade gett 20-åriga Tuva för råd, och planerna inför 2023.
Stjärnkocken Tareq Taylor och Nescafé ska nu visa att kaffe är så mycket mer än bara en dryck, och inte minst en välförtjänt paus i vardagen.
100% organiskt finansierat och går som tåget. Varumärket Stronger har etablerat sig som en självklar spelare på träningsmarknaden och räknar med en omsättning på över 300 miljoner för 2020. Vi träffar Henrik Grundén, grundare och VD.
Daga Lamy startade Daga med Vänner när pandemin svepte in över Sverige. Hon kände att behovet bland folk att känna sig inkluderade var större än någonsin och bestämde sig för att sprida lite glädje.
Vi har träffat entreprenören och retorikern Sofia Kacim som är medgrundare till internationella nätverket HON – Her Online Network. I en intervju berättar hon om egna företagarresan och varför retorik är en demokratifråga.
Malin Cumzelius, marknadschef på Newsvoice, beskriver sig själv som en bokälskare med förkärlek för äventyr i alla dess former. Här blickar hon tillbaka på 2020, berättar om hur nyhetsbranschen har påverkats och ger några riktigt läs- och sevärda tips.
Retorikexperten Elaine Eksvärd beskriver sig själv som en rastlös tävlingsmänniska som jobbar med retorik och kämpar för utsatta barn. Här berättar hon om året som varit, hennes jul och bjuder på gratis retorikwebbinarium om härskarteknik.
Nordiska Galleriets konstansvariga Ditte Lauridsen beskriver sig själv som en nyfiken konstälskare som älskar när julpyntet åker upp i staden. Här berättar hon om året som varit, sina julplaner och tipsar om den mysiga julfilmen ”Miracle on 34th Street”.
Sandra Malmberg är Investment manager på EQT Ventures; här berättar hon om året som varit, sina julplaner och tipsar om att reflektera och ta vara på möjligheten att förändra livet.
Sony Music's strategichef Michelle Kadir beskriver sig själv som pragmatisk, driven musik- och techälskare vars glas oftast är halvfullt. Här berättar hon om året som varit, sina julplaner och tipsar om podden Raseriet.
Matkreatören och influencern Maggie Bergius beskriver sig själv som en kreativ idéspruta, alltid med 1000 projekt på gång, och tipsar om dokumentären ”What the health!?”. Här berättar hon om året som varit och sin jul.