Klimatångest har blivit ett allt vanligare fenomen. Vi har tagit hjälp av Gabriel Lundström som både jobbar och lever med hållbarhet i fokus för att få tips hur man kan bidra till en bättre plats och framtid.
Näringsliv
Varje dag äter Ulf Skarin, creative director på Veckans Affärer, lunch med en ny entreprenör. Efter 925 lunchdejter är det fortfarande hans bästa affärsknep.
Sony Music's strategichef Michelle Kadir beskriver sig själv som pragmatisk, driven musik- och techälskare vars glas oftast är halvfullt. Här berättar hon om året som varit, sina julplaner och tipsar om podden Raseriet.
Sandra Malmberg är Investment manager på EQT Ventures; här berättar hon om året som varit, sina julplaner och tipsar om att reflektera och ta vara på möjligheten att förändra livet.
Nordiska Galleriets konstansvariga Ditte Lauridsen beskriver sig själv som en nyfiken konstälskare som älskar när julpyntet åker upp i staden. Här berättar hon om året som varit, sina julplaner och tipsar om den mysiga julfilmen ”Miracle on 34th Street”.
Retorikexperten Elaine Eksvärd beskriver sig själv som en rastlös tävlingsmänniska som jobbar med retorik och kämpar för utsatta barn. Här berättar hon om året som varit, hennes jul och bjuder på gratis retorikwebbinarium om härskarteknik.
Malin Cumzelius, marknadschef på Newsvoice, beskriver sig själv som en bokälskare med förkärlek för äventyr i alla dess former. Här blickar hon tillbaka på 2020, berättar om hur nyhetsbranschen har påverkats och ger några riktigt läs- och sevärda tips.
Anna Svahn har med sitt sinne för investeringar slagit finanssverige med storm. Här berättar hon om hur allt började och hur framgång även medför en baksida.
Vi har träffat Christoffer Malmer, en av SEBs toppchefer som berättar om karriär, drivkraft och hur man bryter mark med den nya tekniken.
Ann Grevelius är en av Sveriges kvinnliga finansprofiler som ofta syns i bland annat Dagens Industri och Affärsvärlden. Här berättar hon om sin resa genom storbanksvärlden till att bli entreprenör.
Vi har träffat entreprenören och e-handelsexperten Björn Påhlman Spenger för att prata e-handel, influencers och hur man lyckas som entreprenör inom konsumentindustrin.