Nu tar Petra Tungården sitt Adoore till nästa nivå inom e-handel

2017 grundade Petra Tungården ADOORE med mål att skapa plagg med fokus på passform och silhuett för att ge kvinnor självförtroende. Nu tar Petra sin e-handel till nästa nivå. Hon lanserar en uppdaterad version av sajten, med fokus på kundupplevelsen och geografisk expansion.

Genom att använda Shopify Plus säkerställs en smidig och snabb köpupplevelse och med Shopify Markets centraliserar Adoore sin närvaro på internationella marknader från en och samma butik.

– Det här är något vi har längtat efter och jobbat hårt för! Jag hoppas självklart att ännu fler kunder ska upptäcka ADOORE och bli inspirerade av våra kläder, säger Petra Tungården.

Dagens konsumenter är krävande

Något som man har tänkt på när man byggt sin nya onlinesatsning där man använt sig av Shopify Plus.

– Prio är alltid kundresan och att säkerställa att våra kunder hittar det de ska på ett snabbt och smidigt sätt. I vårt fall har fokus varit att öka hastigheten på sidan för att förbättra kundupplevelsen. Ett annat område vi har prioriterat är produktsidorna där vi har lagt till rörligt material och tydliggjort våra storleksguider. Sen har vi självklart gjort hela upplevelsen mer premium med mer “editorialkänsla” på hela sajten, säger Petra Tungården.

För bästa kundupplevelser samarbetar ADOORE med den digitala byrån Panagora. Resultatet ger en premium-känsla med ett förbättrat formspråk och en redaktionell känsla i hela sajten. Produktsidorna har också blivit uppdaterade med rörligt material och tydliga storleksguider för att underlätta för kunderna.

Tillsammans med ADOORE – “En fin balans”

– Tillsammans med ADOORE har vi skapat en fin balans. Mellan varumärkesupplevelse och ecommerce utan att behöva ge avkall på sidans hastighet och de parametrar som exempelvis Google Lighthouse mäter. Detta gör att vi skapar bästa möjliga förutsättningar för ADOORE att både få organisk trafik från världens alla hörn. Samt maximera chansen att ge dem en bra och snabb upplevelse. Som skapar konvertering när de väl besöker sajten, berättar Moon-Suck Song från Panagora.

Fokus har varit att skapa bästa möjliga förutsättningar för ADOORE att presentera sitt varumärke och sina produkter på ett enkelt och intuitivt sätt.

– En stark onlinenärvaro är ett av de viktigaste verktygen för varumärken. Som vill nå ut till en bredare publik och öka sin kundbas. ADOORE:s satsning innebär att man som företag kan fokusera på att skapa en positiv kundupplevelse som ökar kundnöjdheten och ger möjlighet till återkommande affärer, säger Susanne Holmsäter.

– Vi har gått från att ha stått och packat klänningar i en källarlokal till att ADOORE nu finns tillgängligt över hela Europa och USA. Jag älskar att få kvinnor att känna sig som den bästa versionen av sig själv och det finns ingen bättre känsla än att se ett kompisgäng fira midsommar i ADOORE, en student fira sin examen i ADOORE eller min mamma med vänner gå ut och äta i våra klänningar, säger Petra Tungården.

Välkommen till ett magasin för dig mitt i livet.

Moderna Livet är en plats fullt med drömmar och ambition. Man vill komma framåt med fart. Samtidigt vill man bevara sin hälsa, ha en fungerande vardag, och ha goda relationer.

Vi hjälper dig att hälla strössel på livet med inspiration och experthjälp från personer och företag.

Har du ett företag? Vi hjälper er att berätta er story i ett modernt sammanhang.

Klicka här för mer information.

Ta del av det bästa från oss
Vårt nyhetsbrev ger dig exklusiva rabatter, inbjudningar till event och intressant läsning
Genom att klicka ja, godkänner jag Moderna Livets användarvillkor samt personuppgiftspolicy.