MyBeerify digitaliserar craftbeer branschen – gör det enkelt att beställa egen och personlig öl

Skelderwikens Brygghus i Ängelholm ska digitalisera craftbeer-branschen och lanserar möjligheten att beställa sin egen ölsort med personliga etiketter direkt på nätet. 

MyBeerify ger ölvänner en unik möjlighet att beställa och designa sin egen öl och mötesplatsen är online. Skelderwikens Brygghus, som utvecklat MyBeerify för branschen, välkomnar också investerare på resan, med start under november 2020 genom Crowdfunding-plattformen FundedByMe.

Förenklar för morgondagens bryggerier

Skelderwikens Brygghus revolutionerar branschen med sin egenutvecklade öppna IT-plattform MyBeerify. Syftet med MyBeerify är att förenkla för morgondagens bryggerier och framtida kunder att mötas på ett spännande och säkert sätt online.

— Med MyBeerify gör vi vår lösning tillgänglig över hela världen genom att ansluta bryggerier från andra länder till vår plattform, som då blir tillgängliga för konsumenten, säger grundare Olof Christensson, VD på Skelderwikens Brygghus. Vår tjänst är unik i den meningen att kundupplevelsen är helt digital.

Enkelt att skräddarsy egna flaskor

Mybeerify gör det möjligt att enkelt skräddarsy och designa flaskans etikett för att passa eget önskemål, event eller varumärke. Du kan designa din etikett från grunden eller välja mellan en av många mallar där du bara lägger till din egen text och bild.

Bara ladda upp, dra och släpp. Så enkelt är det! Vi kan erbjuda tjänsten även till ett lågt antal flaskor – vilket är unikt i vår bransch. 
– Olof Christensson, grundare

— Vi vill medverka till att craftbeer-branschen kan växa ytterligare med en ökad lönsamhet, säger Olof Christensson. Genom att utveckla Mybeerify hjälper vi inledningsvis bryggerier och kunder i Sverige att nå varandra smidigt. Vi välkomnar även investerare att vara del av förändringsresan. I nästa fas tar vi steget utanför landets gränser och ser ingen begränsning i geografin. Plattformen fungerar globalt, intygar Olof Christensson.

Skelderwikens Brygghus är det etablerade craftbeer-bryggeriet som står stadigt i den skånska myllan. Basen för framgång är djup kunskap om ölproduktion, bred erfarenhet av bryggeribranschen samt mångårig kompetens inom IT som verktyg för utveckling.

Mer fakta 
VD Olof Christensson grundade Skelderwikens Brygghus AB 2014 och driver även IXX IT-partner AB och Katscenter AB, bolag inom IT-branschen tillsammans med sina bröder och sin mor Monika Christensson och de är bl.a partner till Microsoft. Christensson har varit delaktig i många kunders digitaliseringsresor och ser att tiden är kommen för bryggeribranschen. Otto Werneskog är delägare och entreprenör med flera lyckosamma start-ups i bagaget. Gemensam nämnare för de involverade är passionen för god öl.

Skelderwikens Brygghus har avtal med bland annat Systembolaget, många restauranger och hotell och Koenigsegg som årligen serverar sin custom öl på Geneve-mässan i Schweiz. 2018 tilldelas Skelderwikens Brygghus Erik Paulssons entreprenörspris inom Ängelholms kommun. Priset är instiftat av Peabs grundare och syftar till att främja entreprenörskap på Bjärehalvön.

I Skelderwikens Brygghus ordinarie sortiment finns idag sju karakteristiska sorter av öl, allt ifrån Stout till Lager, inklusive alkoholfritt.

Välkommen till ett magasin för dig mitt i livet.

Moderna Livet är en plats fullt med drömmar och ambition. Man vill komma framåt med fart. Samtidigt vill man bevara sin hälsa, ha en fungerande vardag, och ha goda relationer.

Vi hjälper dig att hälla strössel på livet med inspiration och experthjälp från personer och företag.

Har du ett företag? Vi hjälper er att berätta er story i ett modernt sammanhang.

Klicka här för mer information.

Ta del av det bästa från oss
Vårt nyhetsbrev ger dig exklusiva rabatter, inbjudningar till event och intressant läsning
Genom att klicka ja, godkänner jag Moderna Livets användarvillkor samt personuppgiftspolicy.