Sociala medier, kontakter, hyra en Roll up. Det finns många sätt att låta andra få veta att just ditt företag finns och för att skapa ett intresse för tjänster eller produkter som du erbjuder. På ett kostnadseffektivt sätt.
Här kommer några smarta marknadsföringstips!
Ta reda på din målgrupp
Identifiera din målgrupp för att kunna utforma en effektiv och tilltalande marknadsföring. Viktigt för val av bilder, material, slogans och budskap, och framförallt för att kunna utforma och erbjuda rätt tjänster för den valda målgruppen.
Se över sociala medier
Har du en uppdaterad hemsida, en intressant Instagram eller en facebooksida som lockar och skapar intresse till att vilja veta mer? Det här är en viktig kanal att nå ut till kunder och skapa kontakter.
Håll kontakten och uppdatera
Maila befintliga kunder och kunder som du nyligen haft för att uppdatera dem om nyheter och nuläge. En snabb uppdatering och ett kort och konkret erbjudande.
Se över ditt varumärke
Förnya, uppdatera och skapa en tydlig nisch som du kan sälja in.
Direktmarknadsföring
En Roll up är relativt billig att hyra och med en sådan kan du direktmarknadsföra och på ett enkelt sätt få fram din nisch eller ditt budskap genom att exempelvis ställa den utanför ditt företag, hemma på tomten så att förbipasserande kan se och bli nyfikna på mer. Inne på ditt företag ser det dessutom professionellt ut med en Roll up.
Använd nyhetsbrev
Skapa ett nyhetsbrev för att nå ut till allmänheten. Antingen på egen hand eller genom ett företag som erbjuder tjänsten att skapa sådana.
Kolla in dina konkurrenter
Hur gör de för att marknadsföra sig och vad erbjuder de för produkter och tjänster? Och framförallt på vilket sätt de gör det. Ta in information, se och lär, och låt dig inspireras.
Samarbeta
Skapa samarbeten med andra företag för att kunna tipsa om varandra och länka till
varandra. På så sätt når du fler personer och på sikt fler kunder.
Vill du läsa mer? Klicka här.