Svenska SEO-priset instiftades med en vision om att uppmärksamma duktiga e-handlare i Sverige som lyckats synliggöra sin e-handel.
Svenska SEO-priset belönar svenska e-handlare som under de senaste 12 månaderna har åstadkommit exceptionella resultat inom organiskt sök.
I år är första året som priset lanseras och man har lyckats rekrytera en riktig stjärnjury:
.
- Henrik Vikström – CEO och grundare av Pixel Nordic
- Maria Agrell – E-commerce Project Manager på Vaimo
- Patrik Müller – Marketing Executive på DIBS
- Bengt Wessborg – CBO på Star Republic
- Alexander Öqvist – SEO-expert på Danske Bank
- Anna Kult – Head of Digital på Venue Retail Group
- Sophie Soop – Senior Advisor på Grebban
- Linnea Hubble – SEO-expert på Dustin
- Vincenza La Starza – Head of SEO på iProspect
- Therese Claret – Marketing Manager på Meltwater
- Ulrika Viberg – CEO och grundare av Unikorn
Svenska SEO-priset är en jurybedömd tävling för e-handel. Juryn kommer titta på organisk synlighet och tillväxt i söket när man tar fram vinnarna inom 20 olika kategorier. Den 30 augusti 2019 offentliggörs Sveriges synligaste e-handel inom samtliga 20 kategorier.
Vi tror att exceptionell framgång inte uppnås helt enkelt och därför vill vi uppmärksamma duktiga e-handlare i Sverige som sliter med att synas i organiskt sök.
– Blickar vi över Atlanten och mot England är man mycket bättre på att uppmärksamma denna typ av talanger, jämfört med i Sverige. Nu vill vi ta hjälp av allmänheten som kan vara med på denna resa, säger Henrik Vikström, CEO på Pixel Nordic, som är huvudsponsor av Svenska SEO-priset.
– SEO-priset är ett helt nytt pris och nytt juryuppdrag, så nytt i dubbel bemärkelse. Otroligt erfarna och spännande profiler som sitter med i denna jury, så självklart är det smickrande att få vara delaktig i denna typ av sammanhang för mig och Star Republic, säger Bengt Wessborg, CBO på Star Republic och jurymedlem i Svenska SEO-priset.