fbpx

Grundarna till Nóttnuit – “Allt är möjligt med rätt team”

Vi träffar Ida-Maia Nilert Szugalski och Theresia Dibinger som är ägare till Nóttnuit. Nóttnuit är ett svenskt hudvårdsmärke som ägnar sig åt att utveckla innovativa, rena och multikorrigerande hudvårdsprodukter av kompromisslös kvalitet och effektivitet. Varje Nóttnuit-produkt skapas i deras laboratorium i Stockholms skärgård.

Det var något speciellt med namnets vackra betydelse och sammansättning. Vi visste direkt att det var det rätta för att berätta vårt varumärkes historia.

För både dag och natt

Nóttnuits produkter är för både dag och natt. Och namnet kommer från en vacker betydelse och sammansättning. Nótt är fornordiska för natt och nuit det mer välkända på franska. Och det är mer än så –  Nótt och Nuit är även namnen på urkraftens skapargudinnor som härskar över just natten.

– Vi visste direkt att det var det rätta för att berätta vårt varumärkes historia. I mötet uppstår Nóttnuit, en hyllning till nattens regenererande kraft. Där natten ger liv åt morgonen och dagen, i en ständigt cyklisk rörelse. Såsom natten ger liv till dagen, ger Nóttnuit liv till huden, säger Ida-Maia Nilert Szugalski.

Maximala resultat med färre produkter

Från allra första början, när Nóttnuit bara var en vacker tanke på ett papper hade Theresia och Ida-Maia en tydlig vision. Att skapa produkter till medvetna människor, som precis som de själva, aldrig kompromissar med varken innehåll eller resultat.

– Vår expertis är att utveckla effektiv, naturlig hudvård och vi identifierade ett behov av en förenklad daglig hudvårdrutin, som ger maximala resultat med färre produkter, säger Ida-Maia.

– Alla våra produkter utvecklas i vårt laboratorium, i Stockholms skärgård. Jag väljer noggrant dom renaste och effektivaste ingredienserna med dom mest kompletterande synergierna för att ytterligare förstärka styrkan och effekten. Allt vi gör skapar vi för hand med stor omsorg, där även våra glasflaskor är handskulpterade av en svensk glaskonstnär, så att varje fulländad produkt blir unik, säger Theresia Dibinger.

En förenklad men effektiv hudvårdsrutin

– Vi arbetade väldigt nära tillsammans, så vi lärde oss mycket om varandra och insåg att vi delade samma syn på hudvård. Eftersom vi har vår expertis inom olika områden, var vi en perfekt duo och på Midsommar 2020 lanserades Nóttnuit, säger Theresia.

Med Ida-Maias bakgrund inom marknadsföring och konsumentbeteende tillsammans med Theresias prisbelönta bakgrund inom naturlig hudvårdsinnovation, kändes det inte mer än rätt för de båda att gå ihop och skapa ett premiumvarumärke med en förenklad men effektiv hudvårdsrutin.

– Under 2023 ser vi fram emot att utveckla bolaget och utöka vårt team med rätt personer som delar vår vision och som kan hjälpa oss att ta fler och ännu snabbare steg framåt, säger Ida-Maia.

Väldigt förenklat så betyder hudvård för oss framför allt att ge huden rätt förutsättningar för att uppnå önskat resultat, allt från att återfukta på djupet för att motverka stramhet och obehag till Cinderella effekter i form av minskade porer och fina linjer, ökad elasticitet och jämnare hudton.

Vi älskar även hur hudvård kan bidra till self-care, något du gör för dig själv och kan bidra till en stund av välmående.

Målet med varje produkt som utvecklas

Teamet älskar self-care, men under arbetsveckan har många av oss helt enkelt inte tillräckligt med tid att lägga på hudvård. Vi behöver hudvård som ger resultat utan att investera i en tidskrävande rutin.

– Det är därför alla våra produkter är multi-tasking, där varje produkt tillgodoser flera av våra hudvårdsbehov. Med andra ord erbjuder vi färre produkter som fyller fler funktioner, vi vill ha enkelhet med maximalt resultat. Detta är vårt mål med varje produkt som vi utvecklar, säger Ida-Maia.

– För någon som har lidit av hudproblem är det fantastiskt att äntligen ha ett svar på mina egna hudvårdsbehov, men den verkliga bonusen är att dela det vi har skapat med andra. Att erbjuda produkter och koncept som jag tror så starkt på känns fantastiskt. Och det som ger mig energi är när vi får bra feedback från våra kunder. Då vet man att man är på rätt väg, säger Ida-Maia.

Att hitta lösningar på hudproblem

– Jag älskar att lösa problem och att hitta lösningar på hudproblem. Mitt jobb är att skapa naturliga, multikorrigerande hudvård utan att använda några syntetiska ingredienser. Att hitta naturliga rena råvaror som också är effektiva kan ibland vara en utmaning. Därför är det viktigt i min produktutveckling att jobba med dom synergistiska effekterna från att kombinera rätt olika aktiva ämnen och råvaror, säger Theresia och fortsätter:

– Jag kompromissar aldrig, för mig är det superviktigt att varje enskild ingrediens är ren och naturlig, och att produkten ger verkliga resultat som känns bra på din hud. Varje gång jag tar fram en produkt som ger alla de önskade resultaten jag var ute efter, så ger det mig ny energi att fortsätta utveckla och skapa.

– Allt är möjligt med rätt team. Var noggrann med att välja ett team med människor som kompletterar varandra på bästa sätt, avslutar Ida-Maia.

Du hittar Nóttnuit på deras egna webshop och de finns även på ett flertal premiumdestinationer för hudvård så som Ludwig Beck i München, Muse & Heroines Healing House i Paris och Wheadon i Berlin.

För att komma till webshopen, klicka här!

Vill du läsa mer? Klicka här. Följ oss på vår Instagram @modernalivet.

Välkommen till ett magasin för dig mitt i livet.

Moderna Livet är en plats fullt med drömmar och ambition. Man vill komma framåt med fart. Samtidigt vill man bevara sin hälsa, ha en fungerande vardag, och ha goda relationer.

Vi hjälper dig att hälla strössel på livet med inspiration och experthjälp från personer och företag.

Har du ett företag? Vi hjälper er att berätta er story i ett modernt sammanhang.

Klicka här för mer information.

Ta del av det bästa från oss
Vårt nyhetsbrev ger dig exklusiva rabatter, inbjudningar till event och intressant läsning
Genom att klicka ja, godkänner jag Moderna Livets användarvillkor samt personuppgiftspolicy.