Estrid firar fem år och lanserar kampanjen “Embody Confidence”

Det svenska varumärket Estrid har sedan starten 2019 revolutionerat kroppsvårds- och skönhetsindustrin genom att lyfta fram mångfald och autenticitet. Nu firar företaget sitt femårsjubileum med lanseringen av sin nya sommarkampanj, “Embody Confidence”, ett steg som syftar till att utmana en industri som fortfarande censurerar riktiga kroppar och verkliga problem.

Estrid, känt för sina veganska rakhyvlar och kroppsvårdsprodukter, har snabbt blivit ett älskat namn inom branschen. Företaget har gjort sig ett namn genom sina innovativa och tankeväckande kampanjer som alltid sätter riktiga kroppar i fokus. Med en filosofi som firar den naturliga och oredigerade essensen av alla kroppar, har Estrid konsekvent utmanat orealistiska kroppsideal och uppmuntrat sina tre miljoner prenumeranter och fans att stärka sitt självförtroende.

Kampanjen “Embody Confidence”

Den nya kampanjen, “Embody Confidence”, fungerar som en motvikt till de bilder av orealistiska kroppsideal som konsumenter ständigt bombarderas med, särskilt under sommaren. Genom denna kampanj vill Estrid återigen starta en global diskussion om skönhet och identitet. Målet är att utmana en industri som fortsätter att censurera verkliga kroppar och problem, samtidigt som de inspirerar sitt community att omfamna sitt eget självförtroende.

“Som alltid vill vi bryta ny mark och pusha gränserna. Efter snart hundra års monopol skiftar vi hur en hel kategori upplevs – det har aldrig tidigare funnits en rakvårdskampanj med detta uttryck. Vi vill också att vårt community ska känna sig representerade genom det vi gör. Att stärka vårt community är vårt mission, och denna kampanj fortsätter att driva detta vidare”, säger Ben Eliass, vd och medgrundare av Estrid.

Kreativt samarbete

För att förverkliga konceptet bakom “Embody Confidence” samarbetade Estrid med den prisbelönta creative directorn Jamie Brunskill. Brunskill är känd för sin vision om provokation genom konstnärlighet och radikal autenticitet. Kampanjen innehåller också fotografier av Zoe Natale Mannella, vars orädda och ocensurerade fotografier hyllar den kvinnliga formen.

En annan nyckelperson i kampanjen är hårkonstnären Ali Pirzadeh, internationellt erkänd för sin förmåga att förvandla hår till skulpturala konstverk. Pirzadeh har arbetat för prestigefyllda modevarumärken som Alexander McQueen, Louis Vuitton och Acne Studios. I denna kampanj använde han håret som medium för att skapa konstnärliga motiv, vilket ytterligare förstärker kampanjens budskap om autenticitet och självuttryck.

Om Estrid

Estrid är ett prisbelönt varumärke som erbjuder veganska rakhyvlar och kroppsvårdsprodukter med målet att göra rakhyvlar för alla kroppar. Företaget grundades 2019 i Stockholm, Sverige, och deras sortiment inkluderar bland annat stadiga rakhyvlar i stål, vaxremsor, rakgel och kroppslotion. Estrids produkter och prenumerationstjänst är tillgängliga runt om i Europa.

Med lanseringen av “Embody Confidence” fortsätter Estrid att utmana kroppsvårds- och skönhetsindustrins normer. Genom att lyfta fram riktiga kroppar och autentiska berättelser stärker Estrid inte bara sitt varumärke utan också sitt community. Deras femårsjubileum markerar inte bara en milstolpe utan också början på en ny era av självförtroende och autenticitet inom kroppsvård och skönhet.

Vill du läsa mer? Klicka här. Följ oss på vår Instagram @modernalivet.

Välkommen till ett magasin för dig mitt i livet.

Moderna Livet är en plats fullt med drömmar och ambition. Man vill komma framåt med fart. Samtidigt vill man bevara sin hälsa, ha en fungerande vardag, och ha goda relationer.

Vi hjälper dig att hälla strössel på livet med inspiration och experthjälp från personer och företag.

Har du ett företag? Vi hjälper er att berätta er story i ett modernt sammanhang.

Klicka här för mer information.

Ta del av det bästa från oss
Vårt nyhetsbrev ger dig exklusiva rabatter, inbjudningar till event och intressant läsning
Genom att klicka ja, godkänner jag Moderna Livets användarvillkor samt personuppgiftspolicy.
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.